[ Kitap Yorumu #16 ] Gece ile Şafak - Fatma Erdek

Herkese muhteşem bir cumartesi gününden merhaba!


Uzun zamandır delicesine yazmak istediğim bir kitap yorumunu yazmış olmanın haklı gururunu yaşıyorum. Gece ile Şafağa yorum yazmak için delirip üst üste gelen 2 final dönemim yüzünden bir türlü yazamamıştım ( azıcık iki üniversite okuyorumda...  Ne yahu millet tek finale giriyor binlerce kez yakınıyor, ben iki tanesine girmişim azıcık bununla övüneyim. )

Aslına bakarsanız çok uzun süredir Fatma Erdek okumak istiyorum. Fikirlerine oldukça önem verdiğim arkadaşlarımdan öyle iyi yorumlar duymuştum ki merak etmemem işten bile değildi. Gece ile Şafak sayesinde tanışabildim Fatma Erdek kalemiyle.


Kitaba başlamadan önce bir kaç ön yargım vardı, konu gözüme klişe görünmüştü azıcık. Tabi o zamanlar Fatma Erdeğin sihrini bilmiyordum. Bana sorarsanız yazarların özel güçleri var. Mesela Fatma Erdek sıradan bir konuyu eline aldığında bile onu gizemli bir masala, sürükleyici bir aksiyona çevirebiliyor. Kitap ciddi anlamda kalın. Hani en iyi ihtimalle üç günde biter diye bir zaman biçmiştim bende bu yüzden ama kitap bir günde bitti. Evet, evet bildiğiniz 24 saat içinde okundu ve bitti. Sabah kahvaltıdan sonra biraz açıp okuyayım demiştim bir baktım akşam yemeği saati gelmiş. Öğlen yemek yemeyi bile unutmuşum! Ondan sonra biraz ara verip gece tekrar okumaya devam ettim ve bitene kadarda devam ettim. Su gibi aktı gitti kelimeler. Sanki ben bir kitap okumadım her şey gözlerimin önünde yaşandı bitti gibi hissettim. Eğer Reading Slump belasındaysanız falan alın elinize Gece ile Şafağı, sonra kendinize şaşırın. Bu kadarda iddalıyım.


Gece, Şafak, Çakır ve diğer karakterler... Herkesin kafasında bir sürü ayrı tilki dolanan ve her karakterin ayrı bir kitap konusu olduğu bir hikaye... Okudukça sizi daha da şaşırtmaya devam eden olaylar... Kitaba başlayacağımda beni bu kadar etkileyeceğine hiç ihtimal vermezdim. Hayal kırıklığına uğramamak için sıfır beklenti ile başlayıp çarpıldım! İlk kitap alışverişinizde bir Fatma Erdek kitabına şans vermenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Ben diğer kitaplarınıda okumak için can atıyorum mesela.



Kitaba Puanım: 5/4


Mutlu hafta sonları! 

0 yorum: