[ Kitap Yorumu #11 ] Deha - Marie Lu


Efsane rüzgar gibi geçtikten sonra vakit geçmeden hemen Deha'ya başladım. Ben zaten şu seri aralarına kitap koyan tiplerden değilim. Özelikle 3'lemelerin tüm kitapları çıktıntan sonra alır ardından da tek kitapmışçasına okurum. Böylelikle diğer kitaba geçene kadar ayrıntıları unutmuyorum, daha çok seviyorum





Her neyse Deha'ya dönecek olursak şaşırtıcı bir şekilde Efsaneden daha çok sevdiğimi söyleyebilirim. Normalde geçiş kitapları sıkıcı ve ya gereksiz olur ama Deha oldukça iyiydi. Efsanede June 'u sevmemiştim. Evet herkes bayılıyor ama cidden gram sevmemiştim yani.





 " Kız adeta yürüyen ego. Şöyle mükemmelim,  böyle harikayım. Zeka bende çeviklik bende vay efendim her şey bende. Ya sende olmasında kimde olsun zaten? Bilimle uğraşan bit ailenin çocuğu olarak doğmuşsun,  bilinçli bir abin var sonra yediğin önünde yemediğin arkadan büyümüşsün. En iyi hocalardan dersler alıp ülkenin kalbinde yaşamışsın. Dahi olmasan ayıp zaten sen neden sanki bir şey başarmış gibi geziyorsun ortada?  Ama Day öyle mi?  Çocuk bırak senin gibi protein,  kalsiyum, vitamin almayı aç yaşamış aç. Abisi desen denemeyi zar zor geçmiş,  özel ders falan hak getire... Fakat çocuk Cumhuriyeti parmağında oynatıyor be. Helal olsun. " 


Hala aynı düşünüyorum ama June'da özünde iyi kızmış. Hatalarını falan düzeltmeye çalıştı allah var yani. Çabası için onu sevmeye başladım. En azından kanım ısındı. Genelde bu kitapta kızılan karakter Day. June karşı davranışı kötü diye herkes Day'i paylıyor ama bu beni rahatsız etmedi. Sen zaten çok zor şartlar altında yaşamaya çalış sonra Bayan Ego 'nun biri gelsin tüm hayatını mahvetsin. 






---- EFSANE SPOİLERİ ----

June yüzünden gözünün önünde annesi ve abisi öldü. Aşk maşk bir yere kadar. Aile mevzu bahisse gerisi teferruattır. Bence az bilr yaptı. İsteyerek veya istemeyerek kim olursa olsun annemin ölmesine sebep olan kişiyi affedemem ben. 

---- BİTTİ ----

Kitabı bitirdikten sonra kitap hakkında ki yorumları okudum ve herkes June 'a bayılmış. Neymiş çok mantıklıymış efendime çok soğukkanlıymış, söz konusu Day bile olsa mantıklı davranıyormuş. Robot gibi,  Cumhuriyet'in yarattığı bir makine gibi. En sevmediğim insan tipidir bu. Yaşaşın duyguları ile hareket eden aşırı heyecanlı tipler!  



Hayır normalde pozitif ayrımcılık yapar hep kadın karakterleri çok severim ama nedense bu seride olmadı. Neyse daha fazla #antiJune #teamDay konuşması yaparsam fanları beni kesebilir. Susuyorum. 







Aksiyon olarakta,  aşk olarakta Efsaneden daha iyi bir kitaptı. Ben aşk üçgeni olaylarına bayılırım,  canım Marie de bunu duyunca İpek sen iste üçgen değil dörtgen yapalım gülüm demiş. Efsaneyi okuduysanız tahmin edersiniz zaten. Küçük Tess'imiz büyümüşte Day'e aşık olmuş. Seçmenin oğlu ilede June zaten adeta tencere kapak. Ben cidden Anden (seçmenin oğlu)  ve June'u çok yakışırdım. 


Kitaba Puanım: 5/5
Neyse ben son kitabı okumaya kaçıyorum. Sevgililerimle 💜💜💜💜💜

1 yorum:

  1. Ya bence June ve Day mükemmel ama, kitabın sonuna kadar Thomas'a, Jameson'a ve June'a sövdüm. Cidden, June cidden bir yerden sonra çok sıkıyordu. Herkesin seveceğini tahmin etmiştim zaten. Efsane'yi bugün bitirdim ve neredeyse hepsini bir solukta okudum. Deha'yı internetten sipariş ettim. Thomas ölürse, en sevdiğim ikinci seri olacak. Okumanızı tavsiye ederim.~

    YanıtlaSil