[ Dizi Önerisi ] Orphan Black


Geçen yıl bu dizinin afişini gördüğümde sıkıcı bulmuştum. Gerçi hala sıkıcı buluyorum. Afiş olarak bir numarası yok, dizinin konusu hakkında ipucu falanda vermiyor. Diziye bir yıl geç başladıysam sebebi bu afiştir.





Reklam ve görsellik önemli arkadaşlar.


Yani yine bu yıl başlayacağım diziler (aslında hala bir başlayacağım diziler listem yok ama olsundu)  arasında yoktu. Ta ki ana sayfamda baş rol oyuncusu hakkında bir post görene kadar. Post'ta kızın bir yetenek abidesi olduğundan söz ediyordu,  e ben de merak ettim. Hani ne yapıyor da bu hanım abla oyunculuğu ile insanı kendine hayran bırakıyor diye. Dizinin bırakın konusunu okumayı, türünü dahi bilmeden sadece kızın oyunculuğuna bakmak için açtım ilk bölümü ve evet gerçekten takdir edilesi bir oyunculuk bence. Neden derseniz baş rol yani Tatiana Maslany dizide tam 12 farklı karakteri canlandırıyor. Serserisinden ev hanımı'na,  bilim kadınından psyco'suna,  transeksüelinden dedektifine oldukça geniş bir yelpazede ve hepsi kendine münhasır karakterler. Dizide bir akrebi bile canlandırdı...  Ve diziye başlarken sadece 3 karakterle sınırlı kalacağını sanıyormuş...





Dizimizin konusu klonlar. Bundan yıllar yıllar önce bilim insanları embriyo klonlamayı başarıyorlar ve bu klon embriyoları tüp bebekle çocuk sahibi olmak isteyen anne adaylarına bilgileri dışında, yasa dışı bir şekilde yerleştiriyorlar. Tabi sadece amerikaya değil tüm avrupaya yayıyorlar bu klonları. Sonra klonlar birbirine tıpa tıp benzeyen fakat bir o kadar ayrı karakterlere sahip yetişkinler olduklarında " Hiçbir sır sonsuza kadar saklı kalmaz. " kuramı gerçekleşiyor. Daha fazla konuya girmek istemiyorum,  biraz daha devam edersem spoi niteliğinde olacak.




İlk bölümler pek neler döndüğünü anlamıyorsunuz,  merak dıygusuda size diğer bölümü izlemeye itiyor ama taşlar yerine oturduktan sonra fena... Herhalde çok az dizi hikayesiyle beni bu kadar içine çekmiştir. Olaysız geçen tek bir saniye yok desem yeridir. Kime güveneceğinize şaşırıyorsunuz. Son sezona geçtim henüz hala kim iyi kim kötü pis kaka karar verebilmiş değilim, versemde beni dumur etme olasılığı yüksek. Dizi 4. sezon onayını aldı ve IMDB puanı 8,6 yani oldukça iyi bir rakam.




Dizi hakkında olumsuz olarak söyleyebileceğim tek bir şey yok,  bu yüzden bu yazının başlığı " Dizi Yorumu " değilde " Dizi Önerisi " Eğer bir gıdımcık dahi Bilim Kurgu seviyorsanız veya gizemli şeyler hoşunuza gidiyorsa Orphan Black 'e şans verin. Sürekli kendini tekrar eden diziler bu kadar popülerken bu dizinin hak ettiği değeri görmemesi beni üzüyor.





Hadi hazır yaz gelmişken başlayın bu diziye. Çevremde kimse izlemiyor,  dizi dedikodusu yapmak istiyorum ama yapamıyorum resmen dilim şişti!


Eğer diziyi izliyorsanız veya başlayacaksınız lütfen postuna altına yorum bırakın,  konuşalım.



Not: Bir puanlama yapmama gerek yok sanırım,  siz anladınız.

Not 2: Favori klonum kesinlikle Cosima. Sonrasında Helena,  Sarah ve Allison geliyor. Tüm klonlar tatlım. 😊


Sevgilerimle, Afrodit...

1 yorum:

  1. Ne demek kimse yok ben varım!!!! Şaka bir yana gerçekten çok iyi be izlemeyen izlesin 4.sezon için 2016'yı beklemek çok acı :'')

    YanıtlaSil