[ Fim Yorumu #3 ] Yıldızlararası



Not: Bu yorum neredeyse bir ay önce yazılmış ve paylaşmam için hatırlatmada bulunan Romantik Optik'e ithaf edilmiştir. 






İzlemeyi hiç düşünmediğim bir filmdi fakat hakkında duyduğum bir çok iyi bir de çok kötü yorum nedeniyle izleme kararı aldım. 



Aslında gözüm korkmadı değil çünkü film neredeyse 3 saat ve bir LYS öğrencisi olduğum için en az sahip olduğum şey zaman. Bende ne yaptım filmi 2'ye böldüm ve iki günde izledim. Bence iyi de oldu, böylesi uzun filmleri tek seferde izlemek bazen sıkabiliyor,  bu şekilde daha çok sindirdiğimi düşünüyorum. 




Yorumuma başlarken oldukça net olacağım : Bu film tam bir başyapıt! Bilen bilir Bilim Kuruyu çok severim, hele ki yeni bir dünya - yeni bir dünya düzeni gibi konular aşırı ilgimi çeker. Interstellar yani Yıldızlararası tamda bu konu üzerine kurulu ve kesinlikle boş bir film değil. Daha önce büyük umutlarla Lucy'e gitmiştim ve bana sorarsanız tam bir hayal kırıklığıydı. Evet Scarlett her zaman ki çok güzeldi, evet görsel efektler tam yerindeydi ama bu kadar. Bilim Kurgudan çok " Tanrı nasıl olunur " isimli bir masaldan esinlenilmiş bir Disney filmi havasındaydı. Her neyse konumuz Lucy değil, Yıldızlararası. Yine aynı o dış görseli iyi ama konu itibariyle boş bir filme karşı kaşıya kalmaktan korkuyordum ama öyle olmadı. Hatta film sayesinde bir çok fizik kanunu da öğrenmiş oldum. 






Filmin kısaca konusu şöyle : Dünya açlıkla savaşıyor, kum fırtınaları kol geziyor ve en popüler meslek çiftçilik. Nasa dünyanın ölmek üzere olduğunu ve artık başka bir gezegen bulmaları gerektiğine karar veriyor ve bunun için çalışmalara başlıyor. 




Daha fazla ayrıntıya girmek istemiyorum ama filmin başları gerçekten sıkıcı. Hani kötü yorumların hepsi de" Başı çok sıkıcıydı kapattım " yönünde. Evet başında ben de sıkıldım, biraz anlama zorluğu yaşadım ama filmin 2. yarısı o kadar muhteşem ki, başındaki sıkıcılığı unutturuyor. Filmi izlemeyi bitirdiğimde "Acaba kariyer planı olarak Astronot olmak için geç mi kaldım? " diye uzunca düşünmedim değil. Eğer ki ufakta olsa Bilim Kurguya ilginiz varsa yada iyi bir film izlemek istiyorsanız kesinlikle bu filmi izlenmelisiniz. 





NOT : Yıldızlararası IMDB puanı = 8.9

           Lucy IMDB puanı = 6.4 

Zaten bu ne demek istediğimi açık ve net anlatıyor sanırım. 


Filme Puanım : 5/5


Kendinizi sevin, öpüldünüz... 

2 yorum:

  1. Sonundaaa diye haykıran bir Beyza... Lucy'i ben çok sevmiştim alkdsşkadk... Pekala bu filmi izlicem dayanıp.

    YanıtlaSil
  2. Bu filmi merak ettim. İzleyeceğim.

    YanıtlaSil