[ OG Okuma Etkinliği #2 ] Hançer - Ezgi Bağcı








Sanırım ilk kez wattpad'de hikaye olarak gördüğüm bir eseri kitap olarak okudum. Ne yazık ki pek fazla wattpad okumuyorum bu sebepten wattpaddeyken Hançer'i okuyamamıştım, kısmet elimde tutup okumamış.



Kitabın dilini gerçekten sevdim.
 Zengin bir betimlemeye sahip ve yumuşak bir geçiş şekli var. Cümleler nakış edasıyla işlenmiş gibi . Okuduğunuzda üstünde emek sarf edildiğini hemen anlıyorsunuz. Yazarın ilk kitabı olduğu düşünülürse oldukça iyi olduğunu söyleyebilirim. Okurken amatörlük kokusu almadığıma oldukça memnun zira sizinde bildiginiz gibi wattpad'de yer almasını bile mantıksız bulduğumuz bazı hikayelerin kitap olduğu bir dönemdeyiz. Bu noktada kitap beni hayal kırıklığına uğratmadı. Fantastik ve Bilim Kurgu düz sade bir anlatımı kaldırıyor ama romantikte düz bir anlatım?  Hayır.



Betimlemeler oldukça iyiydi ama ara sıra fazla abartılmış mesela okurken beni en çok rahatsız eden şey göz rengi betimlesi oldu. Adını hatırlamadığım karakterlerin göz rengini hatırlıyorum yazar sağ olsun. Sürekli bir " Mavileri kahverengilerime düştü " ya da " silahlarıyla delici bakışlar attı " tarzı betimlemeler vardı ve ben bir süre sonra kitaba yeter diye bağırmak istedim. Bir kere de göz de ya, gözleri gözlerimi buldu de gözlerinden ateş çıkıyordu de. Olmaz mı?




Yazarın dilini ne kadar sevdiysem kurguyu bir o kadar sevmedim. Karakter desen al birini vur ötekine. Ana karakterimiz  Melek: en nefret ettiğim karakter türü.  "Bayan mükemmel iyilik tanrıçası" Bir insan değil geçmişini insan olduğunu unutup kendini kurt sansın bence kişiliği yine de o kadar değişmez. Şımarıksan her zaman şımarıksındır. Hadi bu neyse çok rahatsız etmedi ama kızın şu içine Pollyanna kaçmış hali tavrı çok yapmacık geldi. Ve ve ve kitabımıza ismini veren haşin yakışıklı Hançer... Bu adam kitaba ismini verecek ne yaptı bir türlü anlamadım. Hani bana kalırsa kitaptan Hançeri çıkar kurguda aksama falan olmaz. Kitaba sırf yakışıklı aşık olunacak adam kadrosu dolsun diye girmiş gibi. Gerçi ben aşık olunacak bir şey bulamadım ama neyse.



Kitabın ismininde yanlış olduğunu düşünüyorum. Hançer yerine kötü adamımız Rane'in ismi bile olabilirdi. Ama bana tercihimi sorarsanız "Benim Adım Beth" ya da "Ruhun 3 boğumu" tarzı bir şey olmasını isterdim. Hatta yalnızca Gölge bile olsa iyi olurdu. Hançer neredeyse yan karakter, kitabın tüm ilgili esas kızımızın üstünde ve ben kesinlikle isminin onunla ilgili olmasını isterdim.  Kitabı okuduğunuzda bana hak vereceğinizi düşünüyorum. Böyle hikayesi olan bir kadını yazıyorsan eğer arka kapakta veya kitabın isminde adama yer vermemelisin. Kadınlara "Bayan" diye hitap eden bir adama değil.  Yazarın buradaki kaygısını anlamıyor değilim. Hani süper seksi, soğuk ve karanlık bir adam olmazsa okunmaz kaygısı var. Piyasada satılan kitaplara bakılırsa boş bir kaygı da değil bu.


Yani yine de bu konuda fazla feminist davranıyor olabilirim ama fikirlerim bu yönde.


Hani bu zaten bir aşk hikayeside değil aslında. Uzaktan öyle göründüğüne bakmayın.





Dediğim gibi kurguyu sevmedim. Her şey hemen oluverdi ve inandırıcılıktan uzaktı iyiler çok iyi kötülerse çok kötüydü. Bu sizin için kötü bir şey mi bilemem ama ben hoşlanmadım.




Yani evet eksikleri vardı ama genç bir yazar ve ilk kitabı,  bu yüzden bir şans verin ve okuyun, zaman kaybı olarak nitelendireceğinizi sanmıyorum. Bu şekilde yeni yazarlar yollarını bulup daha iyi eserlere imza atabilirler.







Postiga yayınları yeni ve genç yetenekleri ortaya çıkartıyor ve ben bu durumdan oldukça memnunum. Türkler fantastik yazmaz tabusunu da yıktı son bir kaç kitabında. Ayrıca fiyat konusunda da oldukça ılımlılar. Bu şekilde devam ederler umarım. 




Hepinize iyi günler! 

1 yorum: