[ Kitap Yorumu #9 ] Olur Böyle B*ktan Şeyler - Rick Springfiel



Çıktığı ilk günden beri okumak istiyordum bu kitabı. İsmine bir baksanıza " Olur Böyle Boktan Şeyler " adeta hayatımın özeti gibi. Ayrıca bir kitap ismi olarak her gün görebileceğiniz bir isim değil, bu oldukça ilgi çekici.


Parodi yayınları zaten gözümde isimlerle oynama ve kendi kapaklarını kendileri yapmalarıyla ünlü ve cidden çok güzel kitaplar basıyorlar, bu şaşırtıcı. Yani amdem böyle kitaplar vardı neden kimse çıkıp basmadı ki?





Kitabın konusundan kısaca bahsetmem gerekirse : Esas oğlanımız Horatio bir gün intihar etmeye karar verir çünkü hayatı kelimenin tam anlamıyla boktandır, fakat bir kaç gün önce aldığı ( çaldığı ) kitapta kurşun kalemle yazılmış bir numara vardır : Tanrının Numarası. Horatio ölmeden önce bu numarayı aramakta sakınca görmez çünkü nasıl olsa kaybedecek bir şeyi kalmamıştır. 



Hımmm böyle bakınca biraz saçma mı geldi? Eğer cevabınız evetse, kitap şaşırtıcı bir şekilde saçma değil, en azından bana saçma gelmedi. Yani düşmüş meleklerin sıradan kızlara aşık olup tam bir seks ilahına dönüşmesi size saçma gelmiyorsa, Tanrıda insanları arayabilir değil mi? 



Kitap güldürürken düşündürme amacıyla yazılmış, bunu çokta güzel başarmış. Bazı yerlede kahkahamı zor bastırdım ve hattaotobüste okurken 1 değil, 2 değil, 3 değil tam 4! durak kaçırdım ve okula geç kaldım ama neyse ki konumuz bu değil. Kitap genel olarak Horatio'nun geçmişini ve bugünü anlatan bölümlerden oluşuyor. Bunu amacıysa hayatta başımıza gelen her şeyin bir nedeni olduğunu okuyucuya anlatmak. İyi veya kötü her şeyin bir nedeni var ve en ufak şeyler bir gün hayatımıza yön veren şey olabilir. 






Kitap komedi havasında giderken son 20 sayfada dehşet bir şekilde Bilim Kurguya bağlamasaydı bunun normal bir kitap olduğunu düşünebilirdim ama o son 20 sayfa ve yazarının eski bir rock star olmasıyla anlamdım ki bu kitap ayık kafa kitabı değil. Kimse böyle bir şeyi ayık kafayla yazamaz. Okuduğum en orjinal kitap olmaya aday ve eğer okursanız / okuduysanız bana hak vereceksiniz. 






Kitap hem komik hem üzünlü, dili su gibi akıyor ve arada ki anakdotlar sayesinde kesinlikle size bir şeyler katıyor. Byu kitabı okumalısınız çünkü zihnimizin bu tarz şeylere ihtiyacı var.







Not : Okuma listem bu ara Parodi Yayınları kaynıyor,  haberiniz olsun.



Öpüldünüz! 

3 yorum:

  1. Daha önce duymamıştım bu kitabı.Ve bu yorumu da görünce...En kısa zamanda koşup alıyorum :D

    YanıtlaSil
  2. Kitaplığımda vardı okusam mı diye tereddüt ediyordum. Yorumların sayesinde en kısa zamanda başlıycam 😆

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil