[ OGBT #8 ] Gecenin Hakimleri - Okumak İçin 5 Neden





Evvet uzun bir aradan sonra yine yeni yeniden ben! OGBT'nin 8. Blog turunu yapıyoruz ve ben çok heyecanlıyım! Resmen küçük bebeğimiz büyüyor... 



Okumak için beş neden'e giriş yapmadan önce size bu kitabı gerçekten çok sevdiğimden bahsetmek istiyorum. Evet detaylı bir yorumu yarın yazacağım ama yine bir kaç cümle söyleme ihtiyacım hissediyorum.  Kitap arka kapağını okuduğumda birazcık endişelenmiştim açıkçası. Sonuçta bu evli barklı, çoluklu çocuklu bir vampirin hikayesi ve bu biraz kitaba ön yargı duymama neden oldu. Kitap geldiğinde bir kaç sayfa okumak istedim ve BAM! Kitaba aşık oldum! Hatta o sıralar okuduğum başka bir kitap vardı,  onu yarım bırakıp Gecenin Hakimlerini okumaya başladım ve biter bitmez serinin devamını için yayınevine mail attım. Evet Gecenin Hekimleri seri hemde 13 kitaplık bir seri.  Umarım Martı Yayınları bizi üzmez. 




Şimdi gelelim neden Gecenin Hakimlerini neden okumalıyız sorunsalına... 






1- Biri klişe mi dedi? 


Şimdi okuduğunuz tüm vampir kitaplarını aklınıza getirin. Sonra hepsini unutun! Bu kitap klişeye dişlerini geçirmiş resmen. 



2- Favori karakter silsilesi...


Uzun zamandır ilk kez bir kitapta ki karakterin hepsini topluca seviyorum sanırım. Genelde ya esas kız salak olur yada esas oğlan gerizekalıdır ama bu sefer öyle olmadı.  Ana karakterimiz Samantha zaten idol alınası, aşık olunası. Tamam o olması gerektiği gibi ama yan karakterler? Hepsinin üzerine ince ince düşünülmüş ve ortaya sağlam bir kadro çıkmış resmen. 


3- Espiritüel Supernatural Canlılar.  


Nedense bir çok fantastik kitapta doğa üstü canlılar hep soğuk ve karanlık tasvir ediliyor.  Tamam karanlık olduklarını kabul ediyorum ama neden hepsinin suratı muşmula satıyor? Sırf geceleri insan avlıyorlar diye onların espiri yapmaya hakkı yok mu? İşte bu tabu Gecenin Hakimlerinde kırılmış. Bir çok yer kahkaha atabileceğiniz ince espiri dolu! 



4- Sevmek bir ömür sürer, okumak 2 gün... 



Kitabın dili o kadar akıcı ki okumaya başladığınızda elinizden bırakmak adeta işkence. 



5- Selam olsun sana Liseli Vampir Çocuk. 


Yazarlar sağ olsun vampir olamın ilk kuralı liseli olmaktır gibi bir yargı yerleşti kafamıza. Sanki orta yaşlı insanlar vampir olamaz olsa bile kimseye aşık falan olamazlar sadece kötülük yapabilirler. Hayır efendim hiçte öyle değil. Samantha 27 yaşında evli ve iki çocuklu ama harika bir vampir.  






Bu harika kitabın çekilişine katılmayı unutmayın ve karakter kartlarına kesinlikle bakın!  İyi günler... 

0 yorum: