OGBT #7 [ Kitap Yorumu #7 ] Kovan - Laline Paull





  Evvet OGBT'nin 7. Turundan tekrar Merhaba! 



Ben çoğu olimposlu gibi yorumunu vlog olarak çekmedim. Ben biraz daha eski kafalıyım videolar YouTube kanalları pek bana göre değil ne yazık ki. 




Bu kitap benim için gerçekten özel bir kitap. Çıkacağını öğrendiğim günden beri gerek mesajla gerek attığım maillerle Martı Yayınlarını çokça taciz etmiştim. O kadar merak ettiğim bir kitaptı. Turunu almayı da grupta en çokta ben istedim sanırım. O yüzden çok sevinçliyim, yaşasın OGBT! 







Kitabın kapağına tek kelimeyle aşık olduğumu söyleyerek başlamak istiyorum. Gerek o altın rengi detaylar, gerek o delik delik Kovan yazısıyla çok kaliteli bir kapak olmuş. Buradan bu harika kapak için Martı Yayınlarını tebrik etmek istiyorum. 




Kitabın konusuysa daha arka kapak yazısından beni kendine bağladı. Bu zamana kadar okuduğum en garip kitaplardan biriydi. Düşünsenize kitap boyunca bir Kovanın içindesiniz. Arılarla birlikte onların sıkıntılarıyla boğuşup onların dertlerini öğreniyorsunuz ve bu cidden benim için çok güzel bir deneyim oldu. Bu tarz kitapları gerçek seviyorum,  bana farklı bir düşünme açısı veriyor ve kitap bittiğinde gerçekten kendimde bir şeylerin değiştiğini hissettim. Okurken de devrim ruhunu, isyanı iliklerinize kadar hissedeceksiniz. 





Çoğu kişi her ne kadar Arıların insanlaşmasıyla ilgili sıkıntılar yaşansa ben öyle şeyler yaşamadım. Yani bugün vampirleri, düşmüş melekleri okuyup yadırgamıyorsak arılarında insansı davranmasına bu kadar da kafayı takmayın. Sonuçta NG belgeselinin kaleme alınmış versiyonu değil bu. Edebi değeri olan, bir düşünce anlatma çabasında olan bir eser. Ayrıca eserin Fabl özelliğide. Yazar bize " hadi gelin size arılarla bir iki bilgi vereyim cahil kalmayın. " demek içim yazmamışki bu kitabı. Kitabın amacı bize arılar üzerinden hiyerarşiyi anlatıp, kıssan hisse çıkartmamız. 



Kitap oldukça heyecanlı. Sürekli bir olay gerçekleşiyor ve ben ciddi anlamda bazı yerlerde tırnaklarımı kemirdim. Zaten kitap boyunca kendimi Flora 717 gibi hissettim. Yaşasın devrim ruhu! 






Çok fazla uzatamayacağım, tek diyeceğim eğer biraz değişik bir şeyler okumak ve dünyaya başka bir gözle bakmak istiyorsanız Kovanı okuyun, kesinlikle okuyun, mutlaka okuyun...




Kitaba Puanım : 5/4.5 

0 yorum: