[ OG Okuma Etkinliği #1 ] Günahlar ve İğneler - Karina Halle


Merhaba!


Bugün çok heyecanlıyım çünkü Olimpos Günceleri olarak olarak bir ilk'i daha yaşıyoruz! Olimpos Günceleri olarak 5 Şubat itibariyle ilk okuma etkinliğimize başlamış bulunuyoruz!




Evet, ilklerin tanrıçası olarak okuma etkinliğinin ilk günü de bende, yaşasın (!)




Günahlar ve İğneler çok merak ettiğim ve ilgimi çeken bir kitaptı. Kitap tam bir macera kitabı! Eğer temposu düşmeyen, sürekli aksiyon kokan bir kitap okumak istiyorsanız buyurun Günahlar ve İğneler tam size göre! Kitabı bir gecede bitirdim diyebilirim. Dili çok akıcı, gereksiz ayrıntılara boğulmamış ve insan zihnini yoracak karmaşık bir olay örgüsüyle bezenmemişti. Çeviri yönünden de güzel bir kitaptı öyle harikaydı diyemem ama gözüme çarpan veya " B U N E " diyeceğim bir şeyler de yoktu. Kitabı okurken çok eğlendim, zaten iki erkek ve seçim yapan bir kızı konu alan kitapları hep sevmişimdir. Genellikle böyle durumlarda ben futbola bağlıyorum. Takım tutar gibi karakter tutuyorum. Günahlar ve İğnelerde iki seçeneğimiz var; Camden ve Javier. (Yazarın isim seçimi çok ilginç değil mi? Ben ilk defa bu isimlerle karşılaştım.)




Ve ben tabi ki Camden Team foreva! Kim seksi bir dövme sanatçısına hayır diyebilir ki? Camden'ı seçmemdeki sebep biraz kaybedenler klübü üyelerine sempati duymamdan da ileri geliyor olabilir. Biz kaybedenler olarak çok tatlıyız!


Peki, bu kitapta en çok neyi sevdim?



1- Ellie Watt Gerçeği:

Ellie her yerde bas bas bağırdım gibi son zamanlarda okuduğum en güçlü kadın karakter ve feminist ruhlu bir genç kız olarak ezik, sünepe ve erkeği ne derse başını eğip kabullenen "iyi kız" olarak adlandırılan kadın karakterlerden tek kelimeyle N E F R E T   E D İ Y O R U M. İşte Günahlar ve İğneler bu noktada bir adım öne kaykılıyor çünkü Ellie bırakın zayıf karakter olmayı, kendini çok akıllı sanan erkeklere pabucunu ters giydirmekle meşhur. Hal böyle olunca kitabı okumak büyük bir zevke dönüşüyor.


2 - Biz burada masumları sevmeyiz:


Günahlar ve İğnelerin bir adım daha önce çıktığı nokta bu hikayede kimsenin masum olmaması. Başına ne gelirse gelsin hala ortalarda içine iyilik meleği kaçmış gibi dolanan tipler bana hep fantastik gelmiştir. Adamın başına bir meteor düşmemişliği kalmış hala "hepimiz kardeşiz" dümenlerinde. Yok öyle bir dünya, Camden'ın da parmak bastığı gibi acılar insanları canavarlaştırır.



Novella yayınlarının bu gayet hoş kitabını gönül rahatlığıyla alabilirsiniz, umarım serinin diğer kitapları da kısa bir süre sonra çevrilir...

Kitaba Puanım : 5/4

0 yorum: