[ Kitap Yorumu #8 ] Epic - Conor Kostick

 



     

     * Uzun süre önce okuduğum ama yorumunu taslaklarda unuttuğum kitap yorumu *



Yine bir kütüphane macerası, yine yeni yeniden kitap keşifleri. Daha önce de belirttiğim gibi kütüphaneleri bu yüzden çok seviyorum. 




Kitabın konusundan kısaca bahsetmem gerekirse: Epic bir bilgisayar oyunu. Dünya şiddet ve savaşlar nedeniyle yaşanılamaz bir yer olduğunda insanlar çareyi bir uzay gemisine binerek başka bir gezegen keşfetmekte bulur. Bu yeni dünyada en büyük kural şiddetin olmaması. Yani birine tokat atmanız dahi affedilemez bir suç. Peki işler nasıl yürüyor? Epic adı verilen bir bilgisayar oyunuyla. Gerçi Epic'e sadece bir bilgisayar yorumu demek haksızlık, o çok daha fazlası. Devletin yöneticileri en iyi Epic oyuncularından oluşuyor ve eğer devletten bir şey talep ediyorsanız bunun için öncelikle devlete düello teklif etmeli ve istediğiniz şeyi elde etmek için düelloyu kazanmanız gerekiyor.





Burnuna haksızlık kokusu gelen var mı? Kitabımızda tam da bu noktada başlıyor; burnuna kötü kokular gelen yalnızca biz değiliz. Ana karakterimiz Erik oyunun tüm dengelerini alt üst etmek istiyor. 




Kitap konu itibariyle size çekici gelir mi bilmiyorum ama ben konuya bayıldım. Zaten bir bilgisayar oyunu tutkunu olarak sevmemem düşünülemezdi. Yazar Kostick'te oldukça heyecan verici bir şekilde işlemiş konuyu. Kitabı iki günde bitirdim ama bir günde rahat rahat bitebilecek bir kitaptı. 







Başları biraz sıkıcı geldi,  başlardan kastım ilk 50 sayfa. Bunun sebebi olayı kavrayamam. Mesela ilk bölümün ismi "Ailede bir ölüm" ama kimsenin öldüğü falan yok. Hani yeni dünya düzeni, Epic kuralları vs. Bunlara alışmadan önce biraz bocaladım ama konu o kadar heyecan vericiydi ki gözümü kırpmadan okudum diyebilirim. 




Ne yazık ki konu, sürükleyicilik hakkında ki pozitif yorumumu kitabın dili hakkında yapamayacağım. Dil kötüydü. Çok kötüydü, berbattı diyemem ama kötüydü. Olay geçişleri kesik kesikti, betimlemelere pek fazla yer verilmemişti. Mesela ana karakter Erik'in bir dişinin kırık olması haricinde fiziksel hiçbir özelliğini bilmiyorum. Yazar bir bilgisayar oyunu programcısı olduğu için bunu maruz görüyorum. 





Daha önce "Yeni Dünya" yayınlarına ait bir kitap okumamıştım ve çeviri yönünden bir sıkıntısının olmadığını söyleyebilirim. Kalanlarda orijinal kapaktı zaten. İyiydi yani. 




Epic "Avatar Tarihi" üçlemesi 1. kitap. Kitapların konusu bilgisayar oyunları olmasa karakterler ve konular farklı bu yüzden kaçıncıdan başladığınızın bir önemi yok. 


Serinin Diğer Kitapları: 





İdefix'te üçleme set halinde var ama tükenmiş. Lys'ye kadar kitap alma yasağım olsa da bir şekilde almayı düşünüyordum, tükendiğini görünce çok üzüldüm. Umarım hazirana kadar tekrar stoklara gelir. 



Bu Link'ten kitapların konularını inceleyebilirsiniz. 


Eğer bilim kurgu veya bilgisayar oyunlarını (özellikle LOL tarzı oyunları çünkü tam o tarz.) seviyorsanız kesinlikle okuyun, pişman olmazsınız. 




Kitaba Puanım : 5/4



1 yorum:

  1. Ya ben bu kitaba başlayıp yarım bırakmıştım tam kitap okuyamadigim zamandı galiba kavrayabilme yeteneğimi kaybetmistim sanki bidaha okusam mı diye düşünmemi sağladı yazın Teşekkürler ❤

    YanıtlaSil