[ Kitap Yorumu #5 ] Bildirge - Gemma Malley | Kitap Yorumu

Merhaba... 


Bir YGS - LYS öğrencisi olarak günümün çoğu ders çalışarak geçiyor ve ders çalışmak için kütüphane en iyi yerlerden biri. Tabii Kütüphanelerin ders çalışmak için çok güzel bir ortam sağlamaktan başka özellikleride var, daha çok hoşuma giden özellikler. 




İşte bu özelliklerinden biri olan kitaplar benim favorim. İçerisi kitap dolu istediğini alabilirsin! Harika değil mi? Evet, bencede.



İşte yoğun ders çalışma günlerimden birinde dinlenmek için kütüphanede ki kitaplara bakınırken raflarda Bildirgeyi gördüm. Distopya aşığı olarak uzun zamandır merak ettiğim bu kitabı rafta görür görmez hemen aldım. Cidden benim için yerde 20 lira bulmak gibiydi. 




Kitap uzak bir gelecekte, İngilterede geçiyor. Nedendir bilmiyorum ama İngiltere distopya yazarlarının bir numaralı mekanları. Orwel etkisi olsa gerek. VE MÜJDE ÖLÜMSÜZLÜK BULUNMUŞ! Gerçi kitabı okuduktan sonra bu size o kadarda müjdeli bir haber olarak gelmeyecek. Sonuçta insanlar ölmezlerse ve çocuklar doğmaya devam ederse dünyada adım atacak yer kalmaz. Kitapta bunu konu olarak işlemiş. Ölüme yer olmayan bu dünyada çocuk doğurmak kattiyen yasak. Tabi ki düzene karşı gelenler var, yasak olduğu halde doğan çocuklar devlet tarafından toplanıyor ve " Büyük Depo" denilen bir devlet kurumunda bir köle olarak yetiştiriliyorlar. Onlara Artık diyorlar ve Artıkların ölümsüzlük ilaçlarından kullanmaya hakları yok. 




Biz bu distoptik dünyayı kah yazarın gözünden kah Anna'nın günlüğüne yazdıklarından tanıyoruz. Anna bu düzene tüm kalbiyle inanan ve iyi bir köle olmak için kendini parçalayan bir kız ama her şey 16 yaşında Büyük Depoya gelen Peterla değişiyor ama biraz hızlı değişiyor. Ben karakterin zeki, çevik ve tutarlısını severim. Madem inandığın bir şey var sonuna kadar inanmasan bile bir iki cümlede o kadar köklü değişiklerde bulunma.



Kitap biraz kısa birazda küçük bu yüzden çok çabuk bitti. Tahminimce yazar fazla uzatıp okuyucuyu sıkmak istememiş ama bu tutum kitabı biraz aceleye getirmiş. Keşke bir kaç yüz sayfa daha yazsaymışsın be Gemmacım. 



Bu arada yazarımız Gemma MALLEY : 





Çeviri fena değildi, okurken sıkmadı ve bir günde bitti. Kurguda eksik bir kaç parça bulmam haricinde ortalama güzellikteydi. Bu tarz şeyleri seviyorsanız okuyabilirsiniz. 




Kitaba Puanım : 5/2


0 yorum: