[ OGBT 5. Blog Tur ] Kıyak Para - Luigi Carletti + Ajan Kasper | Kitap Yorumu + Playlist






Olimpos Güncelerinin 5. Blog Turundan Herkese Kocaman Bir Merhaba!



Bu tur kitabı beni en çok heyecanalandıran tur kitabımız oldu desem sanırım abartmış olamam. Bu kitabı benim açımdan bu kadar özel kılan şey jitabın tamamen GERÇEK olması. Evet evet, Kıyak Para gerçek bir Ajan hikayesi! 




Sizi bilmem ama benim çocukluk hayalimdi ajan olmak. FBI, CIA yada SWAT TEAM'in ne olduğunu bile bilmezken ajan olmak isterdim. Havalı dövüşler, aklın almayacağı silahlar ve her dakika aksiyon : işte benim gibi bir adrenalin bağımlısının hayalinde ki iş! Tabii sonra FBI Ajanı olmak için Amerikan vatandaşı olmak gerekiyormuş, bunu öğrenince hayallerim yıkıldı ayrı bir hikaye. 




Kıyak Para benim o hayranlıkla baktığım işin aslında o kadarda toz pembe olmadığının hikayesi. 



'Supernotes için ölünebilir, her kanuna karşı çıkılabilir ve tüm yeminlere ihanet edilebilir. Supernotes için cehenneme bile gidilir.''



Kitap size ilgi çekici gelmeyebilir. " İtalyan bir ajanın anılarıyla ne işim olur ki ? " diyebilirsiniz ama kitap öyle bir olay örgüsüyle kaleme alınmış ki, kendinizi kitap okuyor gibi değilde Hollywood yapımı bir filmi izliyormuş gibi hissedeceksiniz. Hatta kişisel fikrimi sorarsanız kitabın filmide çıkmalı. Al Tom Cruise 'u oynasın yani. Ben okurken Ajan Kasper'ı hep Tom Cruise olarak hayal ettim zaten. 










Kitabın diline gelirsek oldukça akıcıydı, sıkmadı yada okurken zorlamadı. Aslında ben çeviri konusunun sıkıntılı olacağını düşünmüştüm, sonuçta kitap İtalyancadan çeviri ve onları Türkçeye uyarlamak marifet ister. Bu sağlam çeviri için önce çevirmen Aslı Aldemir'i sonrada Hyperion Kitabı tebrik ediyorum. Sadece kitabın isminin orjinal kalmasını isterdim,  Supernotes kitabı yansıtan oldukça güzel bir isim. Yinede Kıyak Para'da oldukça yaratıcı olmuş. 










Gelelim PlayList'e : 



İşte kitabı okurken dinlemenizi tavsiye ettiğim şarkı ve müzikler şöyle : 




1 - Banks - Waiting Games 

2 - Lana Del Rey - Bel Air

3 - Lykke Li -Breaking it Up

4- Fall Out Boy - Centuries 

5 - Florance The Machine - Breat of Life 

6 -  Hurts - Blood, Tears and Gold

7 - Adele - Skyfall 

8 - Requiem For a Dream 

9 - Surrender - Shouting at Planes

10 - Within Tepmptation - Fire and Ice 



Kitaba Puanım 5/4 








''Tam anlamıyla ölmeden önce ölmek.
Altı atıştan bir atış.''











0 yorum: