[Kitap Yorumu #4] Kurtlara Söyle Eve Döndüm - Carol Rifka Brunt

Merhaba !

Size harika bir kitaptan söz etmek istiyorum. Aslına bakarsanız çoğunuz zaten kitabı biliyorsunuz ve aslında ben okumak için geç kaldım, çaktırmayalım.


Kurtlara Söyle Eve Döndüm ismine aşık olduğum kitaplardan. Nedendir bilinmez ama bu  tarz isimler her zaman çok hoşuma gitmiştir. Kitabın ismi sizce de çok gizemli değil mi? Kitap hakkında ser verip sırf vermiyor, hatta kitabı okumaya başladıktan çok sonra öğreniyorsunuz neden isminin bu olduğunu.İlk bakışta isim size biraz garip gelebilir ama hikayesini öğrendiğinizde başlarda pek haz etmeseniz de çok seveceksiniz.


Kitap 80'lerde geçiyor ama ben bunu başlarda pek anlayamamıştım. Bu benim için bir artı daha çünkü ben yaşadığı zaman diliminden nefret edenlerin. Doğmak için oldukça geç kalmışım. Bir zaman makinem olsaydı yada bana dünyaya tekrar gelme fırsatı sunulsaydı 50'lerde yaşamak isterdim. Sevginin henüz unutulmadığı zamanlarda. Kitapta ki khramanız, June aslına bu yönüyle baan oldukça benziyor, oda yaşadığı zamanan memnun olmayanlaran. Sadece o benden çok daha eski zamanlarda, ortaçağda düşkünü.

Kitapla ilgili o kadar çok söyleyebileceğim şet var ki... Hani bazı yazarlar vardır, sanki sizin nasıl bir arkadaş istediğinizi biliyormuşçasına niteliklere sahip bir arkadaş profili çizer, yada hayallerinizi biliyormuşçasına öyle bir yaşam resmeder ve yahut sanki sizi tanıyormuşçasına sizden parçalar koyar kitaba. İşte Kurtlara Söyle Eve Döndüm tamda öyle bir kitap! Kitabı bitirdiğimde ağladım hemde en az bir 15 dakika ama bu kitabın hüznünden kaynaklanmıyordu. Benim hüznümden kaynaklanıyordu ; asla Finn ve Tobyle tanışamayacağım için ağladım, asla June'la hayal kuramayacak asla o tabloya bakamayacak olduğum için ağladım. Keşke hiç bitmeseydi diyeceğiniz bir kitap olacak Kurtlara Söyle Eve Döndüm. İster 12 yaşında olun ister 65, her yaş grubuna oldukça hitap edecek bir kitap. İçinde saf aşk var çünkü. Carol Rifka bize öyle bir aşk sunmuş ki, pek bizim bildiklerimize benzemiyor. Bir çocuk masumiyetinde.

Kitap'ta en sevdiğim bestelerden biri olan Requiem'e rastlamakta benim için ayrı bir zevkti, bazı bölümlre geri döndüm ve Requiem eşliğinde tekrar okudum ve yıkıcı etkisi katmerlendi. Sizde eğer kitap okurken bir şeyler dinlemeyi sevenlerdenseniz pek uğraşmayın, Requiem kitap bıyunca size yetecektir.


         " Ben dakikaların hırsızıydım. Onları Toby ve kendimden çalmıştım. İişin aslı buydu. "


Kitapta iki farklı aşk ele alınmış aslına bakarsanız : biri bir hayranlıkla duyulan aşk, bir diğeriyse tutkuyla duyduğumuz aşk. Ve eşcinsel bir çiftin pencerinden işlenyor bu tutkulu aşk, eşcinsel ve AIDS hastası.



Ana karakterimiz June'u çok sevsemde benim en çok kendime benzettiğim karakter June'un ablası Greta. Okurken onu yadırmamaya çalıştım çünkü kıskançlığın, hele ki çok sevdiğin birini kıskanmanın ne demek olduğunu çok iyi biliyorum. Sizden ricam onu mazur görün lütfen, o sadece yaralı bir genç kız. Tahminlerime göre kitabın kapağında ki kızlardan omuzları çökük olan Greta ve diğeride June. Kapağıda çok beğendim, kitabı çok güzel yansıtıyor. Keşke filmi çıkasada izlesek.

 " Kesin olarak bildiğim bir şey var. Artık süper gücümü kaybettim. Kalbim kırık ve yumuşacık.Ve bir kez daha yalnızım. "



Herneyse, henüz okumadıysanız gidin ve bu kitabı alın, asla pişman olmayacaksınuz.


Kitaba Puanım : 5/5 

PS : Kendimi Greta ile özdeştirdiğimi söylemişken sevgili June'umuzuda Athena'yla bağdaştırdığımı söylemeden geçmemeliyim.

- Sevgilerimle...

6 yorum:

  1. Bu kitap hiç ilgimi çekmiyordu ne yalan söyleyeyim, ama geçenn telefonda konuştuğumuzda da bahsettin, şimdi de yorumun. Ne bileyim artık ödünç verebilirsin kitabını :D Eline sağlık :D

    YanıtlaSil
  2. Ben de bu kitabı okumak için geç kalanlardanım. Kitap elimde ancak bir türlü sıra gelmedi. Böyle güzel yorumlar okuyunca merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Mimlendin :3 http://athenaninguncesi.blogspot.com.tr/2015/01/kendi-kitabn-yarat-mimlendim-17.html

    YanıtlaSil
  4. çok güzel yazmışsın, okuma isteği uyandırdı gerçekten. bende karakterle özel ilişkiler kurabildiğim kitaplara bayılıyorum. o yüzden klasikleri de pek okuyamam içinde ki karakterler her zaman bana çok uzak ve soğuk gelmiştir. karakterler hakkında yaptığı güzel açıklamalar hemen kitabı alıp okuma isteği uyandırdı, alışveriş listeme de ekledim teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  5. Kitabı yeni okudum. Gerçek anlamda bazı lafları damardan damardan işledi. Durup "Evet lan niye öyle?" dediğim çok şey oldu. Okudukça düşüncelere sürüklendim, keyfim kaçtı. Yani bana bunları hissettirecek kadar iyiydi. Anlatımı, olayları birbirine bağlayışı her bir karakterin kişilikleri geçmişleri ve her şeyin ortasında anlatıcı karakterin temsil ettiği asosyalite problemi... Evet eşcinsellik meselesinden daha çok etkiledi o hayalperestlik, toplumdan kopukluk, çekingenlik, iç çekişmeler ve kıskançlıklarla June. Onu hissettim, onu anladım. Bir parça kendimi buldum. Bu türden bir şeye en son Dostoyevski'nin Yeraltından Notları'nda yaşamıştım. Çok sık yaşamıyorum bu da yaşarsam değerli yapıyor.

    Ayrıca yazımda da kitaptan asosyallik bağlamında bahsettim.

    YanıtlaSil
  6. Kitabı yeni okudum. Gerçek anlamda bazı lafları damardan damardan işledi. Durup "Evet lan niye öyle?" dediğim çok şey oldu. Okudukça düşüncelere sürüklendim, keyfim kaçtı. Yani bana bunları hissettirecek kadar iyiydi. Anlatımı, olayları birbirine bağlayışı her bir karakterin kişilikleri geçmişleri ve her şeyin ortasında anlatıcı karakterin temsil ettiği asosyalite problemi... Evet eşcinsellik meselesinden daha çok etkiledi o hayalperestlik, toplumdan kopukluk, çekingenlik, iç çekişmeler ve kıskançlıklarla June. Onu hissettim, onu anladım. Bir parça kendimi buldum. Bu türden bir şeye en son Dostoyevski'nin Yeraltından Notları'nda yaşamıştım. Çok sık yaşamıyorum bu da yaşarsam değerli yapıyor.

    Ayrıca yazımda da kitaptan asosyallik bağlamında bahsettim.

    YanıtlaSil