[ OGBT 2. Blog Turu ] :Bir Şans Daha - Müjde Aklanoğlu | Kitap Yorumu


Herkese Merhaba! Bugün Olimpos Günceleri / Müjde Aklanoğlu - Bir Şans Daha Blog Turunun 2. Günü. Bu harika kitabın facebook çekilişine katılmayı unutmayın ;)

Kitabı ilk elime aldığımda bitirebileceğimden bile emin değilim sonra okumaya başladım ve başımı kaldırdığımda 150. sayfalardaydım sanırım.

Kitabın çok güzel bir dili var. Ben ne basit bir masayı ilahlaştıran, hakkında bir buçuk sayfa yazı yazacak derecede fazla betimlemeden hoşlanırım ne de senaryo vari yazılmış kitapları okurken bir zevk alabiliyorum. O yüzden Müjde Aklanoğlu'nun kalemini çok sevdiğimi söylemeliyim, okurken bir çok cümlenin altını çizmeden edemedim.

Kurgusuysa insanı neredeyse içine çekiyor hatta bir ara kitabın içine girip olaylara müdahale etme arzusuyla dolup taştım. Kitap bir aşk hikayesinin bitmesiyle başlıyor ve ardından aile bağları ve bir annenin çocuğu için neler yapabileceğini çok güzel bir şekilde anlatıyor. Her ne kadar bir anne olmasamda Hazan'nın endişesini, çaresizliğini tüm içtenliğimle hissettim.


Kitap bana kalırsa sadece bir roman değil,  aynı zamanda bir vicdan muakemesi. Kitap boyunca vicdanınızı, gururunuzu ve affedebilme gücünüzü sorguluyorsunuz.

Herkes ikinci bir şansı hak eder mi?

Kitap boyunca bu soruyu sordum ve hayır ; herkes ikinci bir şansa layık değildir. Ne olurasa olsun ben kitap boyunca Demir'den nefret ettim. Ne yalan söyliyeyim çoğu zaman içimden çantayla kafasına kafasına vurmak  isteği geldi. Ben ona asla ikinci bir şans vermezdim, siz ne düşünürsünüz bilemem.

Yinede keşke Hazan o kadar saf ve masum bir karakter olmasaydı diyorum. Tamam sonra sonra pençelerini gösterdi ama başta o kadar düşük bir profil çizdi ki Demirden daha fazla sinirlendirmişti beni. Ayrıca ben  dünyada o denli iyi insanlar olabileceğini düşünmüyorum,  özellikle içinde yaşadığımız bu milenyum çağında.


Kısacası bu sıcak hikayeli kitabı alıp okumalısınız. Sayfalar arasında kendinizi kaybedeceğinizi temin ederim.


Kitaba Puanım : 5/3 


Sevgilerimle... 


0 yorum: