[ OGBT 3. Blog Turu ] Halüsinasyon - Alein Kentigerna | Yorum + Okumak İçin 5 Neden


Herkese Merhaba!

Biz her ne kadar inanamasakta 3. Turumuz geldi çattı! Her şey o kadar güzel ilerliyor ki keyiflenmemek elde değil. Bebek turumuz yavaş yavaş büyüyor siz ne dersiniz?

Olimpos Güncelerinin 3. Tur kitabı olan Halüsinasyon'a gelirsek, harika bir kitap olduğunu söylemek zorundayım. Ben ki polisiye insanı değilimdir,  hatta yakınından dahi geçmem. Bu yüzden de tur kitabı kesinleştiğinde biraz tedirgin olmuştum hatta kitaba karşı ön yargılıydım.

Ne zaman ki kitap geldi, ben okumaya başladım ; söylediğim tüm sözleri yutmak zorunda kaldım. Kitabı okurken sıkılacağını sanan ben adeta yerime mıhlandım. Kitabın kurgusu sanki bir örümcek ağı gibi insanı içine çekiyor ve siz kitabın kapağını kapatmakta oldukça zorlanıyorsunuz. Böyle genelleyerek konuşabiliyorum çünkü ben dahil tüm tur grubu arkadaşlarımın yaşadığı bir durum bu.

Şöyle düşünüyorum kitapta ne hoşuma gitmedi ne hoşuma gitmedi diye pek bir şey bulamıyorum. Sanırım sadece fazla ayrıntıya girilmesinden hoşlanmadım, özellikle de şu kurban cesetleri ve otopsi bölümlerinden. Normalde kan görmeye dahi dayanamayan bir insan olduğumdan böylesine gerçekçi anlatılmış kısımlarda biraz zorlandım. Bütün ayrıntılar zihnimde en gerçek hallediyor canlandılar ve kanımın çekilmesine sebep oldular.

Şimdi gelelim okumak için 5 neden kısmına!

1 ) Tüyler Ürpertici Bir Hikaye !

- Eğer kanınızı donduracak bir hikaye istiyorsanız Halüsinasyon tam size göre. Kendi adıma konuşmak gerekirse kitabı geceleri pek okuyabildiğim söylenemez. Zaten çoğu kısmında vücudumda ki her bir tüy diken diken oldu.

2 ) Ustaca Düşünülmüş Bir Kurgu !

- Poliseye kitapların en büyük problemi yapılan mantık hatalarıdır. Hele birde yazar biraz amatörde sıkı polisiye okurlarına zor anlat yaşatır ama Alein Kentigerna kitabı öyle bir ustalıkla kaleme almış ki ben okurken hiçbir mantık hatasına rastlamadım.

3 ) Asla Düşmeyen Bir Tempo !

- Halüsinasyonu tek kelimeyle anlatmam istense sanırım bu ' Heyecan ' olurdu, kitap boyunca yüreğim ağzımda okudum. Arka kapak yazısında da dediği gibi tempo bir an olsun düşmüyor. Kitabın her sayfasında gizemler ve bulmacalar devam ediyor. Karşımızda ki dahi seri katilden mi korkalım yoksa cinayetlerin gizemini mi çözmeye çalışalım insan karar veremiyor yahu!

4 ) Gerçekçi Karakterler !

- Belki de kitabı bu kadar heyecanlı kılan karakterlerin gerçekçil oluşu çünkü kitap okuyucuya kurgu bir dünyada olduğunu unutturup olayların gerçekleştiği mekanlara götürüyor. Bunun en büyük etkeniyse karakterlerin oldukça doğal ve inandırıcı olması. Kitap yazılmadan önce FBI vb. kurumlarla ilgi ciddi bir araştırma yapılmış olmalı aksi takdirde böylesi gerçekçi ajan yazmak imkansız.

5 ) Asla Tahmin edilemez Bir Son !  

- Benim en büyük problemim bir kitabı okurken sonu hakkında doğru tahminler yapmak ve kitabın büyüsünü tamamen kaçırmak. Halüsinasyonunsa öyle bir kurgusu var ki sonunu tahmin edebilmeyi şöyle bir bırakın, yakınından dahi geçememişim.

Uzun lafı kitap sever dostlarım ; eğer bir polisiye severseniz kesinlikle bu kitabı okumalısınız, yok ya benim pek polisiyeyle işim olmaz diyenlerdenseniz yine bu kitabı okumalısınız çünkü Halüsinasyon size bam başka bir ufuk açacak.

Not : Bildiğiniz gibi 3. Turumuzun teması seri katiller! Böyle heyecanlı bir temayla karşı karşıya olunca yerimizde duramadık ve seri katillerde ilgili birbirinden değişik etkinlikler hazırladık. Nasıl bir seri katil olurdun testi, meydan söyleşisi, anket sonuçları ve birbirinden korkunç gerçek seri katil hikayeleri için afrodit'in güncesinden gözünüzü bir an olsun ayırmayın derim!

Not 2 : Çekilişe katılmayı unutmadınız değil mi?
a Rafflecopter giveaway

~ Afrodit'den kucak dolusu sevgilerle...

2 yorum:

  1. Mimlendiniz Bayan Afrodit!
    http://benimivirzivirlar.blogspot.com.tr/
    Umarım yaparsın,okuruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda yapacağıma kuşkun olmasın ;)

      Sil