[ Kitap Yorumu #2 ] Ölmek İçin 13 Sebep - Jay Asher




Size bu kitabı almak için 13 sebep sayamam belki ama neden aldığımla ilgili sağlam 3 sebep sayabilirim.


1- Muazzam bir kapak: Her ne kadar kitabı kapağına göre yargılamama taraftarı olsamda, " Ölmek İçin 13 Sebep " kapağına aşık olduğum kitaplardan. Elime aldığım andan itibaren kütüphanemde nasıl duyacağını düşünmeye başlamıştım bile.



2- Etkileyici bir isim: Bana kalırsa duyar duymaz aklınızda merak uyandıracak bir ismi var. İsmini okuduğumda " Benim ölmek için 13 sebebim var mı?   " diye düşünmekten alamadım kendimi.



3- Vurucu bir arka kapak yazısı: Bir kitabı okumaya başlamadan önce bize nasıl olduğuna dair tek ipucu veren arka kapak yazısıdır ve ' Ölmek İçin 13 Sebep' ne fazla detaylı, ne de fazla kapalı olmayan tam orta şekerli Türk Kahvesi tadında bir arka kapak yazısı sunmuş bize. Ayrıca sonda ki " Clay Jense'ın ilk aşkının soz sözleri " cümlesinin vuruculuğundan dolayı yazarı ayrıca tebrik etmek istediğimi söylemeliyim.



Kitabı alırken ki beklentim çok bohem bir yapısın olmasıydı. Büyük gizemler ve yürek ezici dramlar olmasını bekliyordum içinde.  Beni hüngür hüngür ağlatması ve psikolojimi bozmasıda bekletilerim arasındaydı. Kitaplar hiç psikoloji bozar mı demeyin, bazıları paranoya'ya bazılarıysa beni şizofreni'ye sürüklüyor.

Kitap bu noktada beni hayal kırıklığına uğrattı. Sakın kitabın kötü olduğunu düşündüğümü sanmayın. Kitap oldukça etkileyici ve güzeldi. Öyle ki bir kitabı aldığımda direk kitaplığıma atar belki bir ay sonra okurum ama Ölmek için 13 sebebi aldığım gün okumaya başladım ve 3 gün içinde de bitirdim. Yalnızca kitabın çok ölüm üzerine olduğunu düşünmeyin,  bana kalırsa bi kitap ölmekle değil yaşamakla ilgili. Evet kitabı okurken hüngür hüngür ağlamadım, hatta Clay'in bazı tepkilere bana abartı yada fazla gelmişti ama kitabı bitirdiğimde bir yarım saat düşündüm. Bazı arkadaşlıklarımı gözden geçirdim bir iki kişiye mesaj attım yada birilerini rehberimden sildim. Kitap direk olarak hayatıma etki etti. İyi bir kitaptan beklentimiz de bu değil mi? Bu gençlik Romanı belki 15 kişisel gelişim kitabının bende birakamayacağı etkiyi bıraktı.




Ayrıca şu " Amerikan Pastası " amerikan gençliğinden sıkıldıysanız bu kitapla birlikte okyanus ötemizde ki bu çocukların bizden pek te farklı olmadıkları göreceksiniz. Hepimizin hemen derdi aynı.




Kütüphaneci olmanın faydaları;  Jay Asher iyi bir kitap nasıl yazılır,  nerden başlanır nerde bitirilir iyi biliyor. Yazarın ilk kitabı olmasıda beni hayli şaşırttı, amatörce bir şeye hiç raslamadım.




Kısacası gidin ve muhteşem kapaklı kitabı alın,  Jay iyi ki o müzeye gitmişsin.






Kitaba Puanım : 5/4



Sevgilerle...

0 yorum: