[ Kitap Yorumu #1 ] Obsidiyen - Jennifer L. Armentrout



Açık konuşmak gerekirse, ön yargılı bir insan olduğumu üzülerek kabul etmek zorundayım. Yeni şeylere kafamda oluşturduğum genel kanı ile yaklaşırım. Bu popüler kültür ürünü kitap serisi Lux'a da yaklaşımım oldukça ön yargılıydı.






Genellikle teenage grubunda popüler olan herşeyden uzak dururum, en azından üstünde ki ilginin azalmasını beklerim. Çevremizde insanların hayatımıza etkisi göz ardı edilemez ve yadsınamaz. Yazlık arkadaşım sevgili Ada tam bir Deamon fan clup üyesi. Onun sonu gelmez kitap hayranlığı ve çevresinde ki kitap okumayı seven tek kişi olmam, onun  gözünde bu kitabı okumamı zorunlu kılmıştı. Bende bedava kitap baldan tatlıdır düşüncesi ile kitabı okumaya başladım.



Kitap hakkında ki düşünce ve fikirlerime geçmeden önce sevdişğim bir yayın evi olan Dex'in benihayal kırıklığına uğrattığını üğzülerek söylüyorum. Kitapta bir çok basım hatası, harf eksikliği vs. mevcuttu. Okurken o kadar rahatsız oldum ki bütün kitabı elimde bir kalem, hataları düzelterek okudum.





Kitabın kurgusuna gelirsek eğer; öncelikle sevdiğim kısımlardan söz etmek istiyorum. Vampirler ve Kurtadamlar furyasından sonra uzaylılar gerçektende orjinal bir konuydu. Uzaylı bir sevgili... Immm kulağa gerçektende ilgi çekici geliyor değil mi? Hele ki bu Vampir Günlükleri ve Teen Wolf benzeri milyonlarca kitaptan gına gelmişken. Ayrıca kitapta kji kardeş ilişkiside sıcak ve içtendi. Kardeşim olmamasına rağmen Deamon'un kardeşine karşı korumacı tavrı ve her zaman yanında olması benim bile içime işledi.





Her ne kadar iyi yönleride olsa malesef Obsidiyen diyince aklıma ilk gelen şey " Klişe " kelimesi oluyor. Bella yeni bir yere taşındı, hayatının aşkı Edward ile tanıştı, Lena yeni bir yere taşındı hayatının aşkı Ethan ile tanıştı ve Kate Batı Virgina'ya ya taşındı ve bizim odunsu karakterimiz Deamon ile tanıştı. Sizede artık bu ' yeni kız ol, yakışıklı oğlanı kap ' tarzı kurgular fazla klişe gelmiyor mu? Yani gerçek aşkı bulamamın tek sebebi 10 yıldır aynı apartmanda oturmam mı?








Diğer bir klişemiz ise şu iyi kız - kötü çocuk hikayesi. Bu konuya uzun uzadıya girmiyeceğim, hemen hemen bütün kitap severler artık bu iyi-kötü karması kalıbından sıkılmış durumda ama yinede bu popüler kültür seviciler gölgesinde etkisini bir süre daha koruyacağa benziyor.














İlk kitabı bitirir bitirmez, sıcağı sıcağına ikinci kitabı okumaya başladım fakat bırakmam elime almam kadar hızlı oldu. İlk kitapta cool davranışları ile bizim başımızı döndüren Deamon tam bir kediciğe dönüşmüş. Kısaca kitap dünyasında ki adıyla Cristian Grey sendromuna kapılmış diyebiliriz. Eskiden yüz vermeyen havalı adam olmuş, beni bırakma Tülaaaaayy, seni çok seviyom aşkııım hal böyle oluncada ağzımın tadı kaçtı ve Lux serisine orada noktayı koydum.






Eğer şöyle genel bir özet yapacak olursak, zaman geçirmek istiyorsanız ve elinizin altındaysa, fantastikğede aşıksanız Obsidiyeni okuyun derim ama çok büyük beklentileriniz olmasın, size pek birşey katacağını sanmıyorum.



Kitaba Puanım : 5/1 :( 

Afrodit'in gününüzü güzelleştimesi dileğiyle

- Öpüldünüz.
 













































1 yorum:

  1. Lüx serisi merak ettiğim bir seriydi ama kafam karıştı şimdi :)

    YanıtlaSil